کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن به قطب شمال، آب‌ و هوایی نسبتا سرد دارد. این کشور از ۱۰ استان و ۳ منطقه تشکیل شده است. در شرق کانادا اقیانس اطلس و در غرب آن نیز اقیانوس آرام قرار دارد. مشخصا در شمال نیز اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد و در جنوب با ایالات متحده آمریکا هم‌مرز است. کانادا دومین کشور پهناور جهان است و اتاوا پایتخت این کشور است. البته این بدین معنی نیست که اتاوا بزرگ‌ترین شهر این کشور است. تورنتو با در دست داشتن رتبه اول بزرگ‌ترین شهر این کشور اکنون نیز به عنوان معروف‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود.

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است که عمده شهروندان آن را مردم غیر بومی و مهاجران تشکیل داده‌اند. همچنین ایرانیان بسیاری هم از راه‌های مختلف سعی در دریافت اقامت و تابعیت این کشور داشته‌اند که بسیاری هم در این زمینه موفق بوده‌اند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت تابعیت کانادا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. دولت این کشور نیز همواره تلاش داشته است تا مهاجران را به سرمایه‌گذاری در کانادا دعوت کند.

سطح زندگی در کانادا

اگر کمی در اینترنت جست‌وجو کنید، متوجه خواهید شد که کشور کانادا در صدر لیست برترین کشور‌ها برای زندگی قرار دارد. مردم این کشور به هیچ عنوان دغدغه نبود نیازهای اولیه زندگی را ندارند و همچنین از کیفیت آموزش و خدمات درمانی بالایی بهره می‌برند.

همچنین مردم کانادا از امنیت شغلی برخوردار هستند و به دلیل ثبات اقتصادی در این کشور، نرخ قیمت‌ها در کمترین میزان نوسان قرار دارند و همینطور شهروندان کانادا از آزادی فردی و اجتماعی بالایی هم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که دولت کانادا در کشور خود را در ثبات سیاسی نیز قرار داده است تا مردم این کشور به هیچ عنوان به سختی نیوفتند.

اقتصاد کانادا

کشور کانادا عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و گروه ۸ است که باعث شده‌اند تا این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد جهانی باشد. تولیدات ناخالصی این کشور نیز در رتبه بالایی قرار دارد اما نسبت به ایالت متحده در سطح پایین‌تری قرار دارد. همچنین ثروت ناخالصی کشور کانادا به طور مساوی میان مردم این کشور تقسیم می‌شود.

اطلاعاتی که یک مهاجر باید درباره نظام سیاسی کانادا بداند

نظام سیاسی کانادا بر پایه دموکراسی و از نوع پارلمانی است که نوعی سیستم فدرالی است. در واقع دولت این کشور از شیوه‌های پایه دموکراتیک قوی برای نظام پارلمانی خود استفاده می‌کند. همچنین کانادا یک سلطنت مشروطه است و پادشاه این کشور رئیس دولت است.

هزینه زندگی در کانادا

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که هزینه زندگی ماهیانه هر فرد بستگی به نوع زندگی او خواهد داشت و نرخی ما اعلام می‌کنیم، نرخی متوسط و برای یک زندگی عادی می‌باشد. برای مثال، زندگی در ایالت آلبرتا را مد نظر قرار داده‌ایم.

یک زندگی یک نفره و در آپارتمانی شخصی در حدود ۱۴۰۰ دلار کانادا در ماه خواهد بود که به نسبت دیگر کشور‌های آمریکایی و حتی اروپایی بیشتر می‌باشد. در نظر داشته باشید که اگر ۱ وعده غذایی خود را در هفته از رستوران‌های این شهر تهیه کنید، در ماه باید در حدود ۲۵۰ دلار تنها برای این مورد پرداخت کنید. هزینه حمل و نقل عمومی، اینترنت و … نیز به طور متوسط در ماه در حدود ۲۷۰ دلار برای شما تمام خواهد شد. البته این موارد مضاف بر ۱۴۰۰ دلار هزینه پایه خواهند بود.

نرخ مالیات در کانادا

احتمالا این موضوع را می‌دانید که در کشورهای آمریکایی و بعضا اروپایی میزان درآمد بر حسب سالیانه برآورد می‌شود. به همین منظور نیز نرخ مالیات سالانه هم بر همین اساس برای شهروندان و کارفرمایان در این کشور اعلام می‌شود.

برای شهروندانی که درآمدی کمتر از ۴۶ دلار دارند، نرخ ۱۵ درصد مالیات سالانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای افرادی که درآمدی بیشتر این مقدار و تا میزان ۹۳ هزار دلار را دارند، در حدود ۲۰.۵ درصد مالیات حساب شده است.

ضمنا افرادی هم که درآمدشان در سال از ۱۴۴ هزار دلار و تا ۲۰۵ هزار دلار است، باید ۲۹ درصد از درآمد خود را مالیات پرداخت کنند. برای مبالغ بیشتر از این مقدار نیز ۳۳ درصد مالیات در نظر گرفته شده است. البته این نرخ مالیات برای کارکنان شاغل در فعالیت‌های مختلف است و نرخ مالیات برای شرکت‌ها کمی متفاوت خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ نرخ مالیات برای شرکت‌های بزرگ کانادایی ۱۵ درصد و برای کسب‌وکارهای کوچک نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

تورم بسیار پایین

شاید در برخی وب‌سایت‌ها ببینید که دارای تیتر” تورم کانادا رکورد زد.” هستند. اما تصور می‌کنید این تورم چقدر است؟ نرخ تورم در کانادا در سال ۲۰۲۱ و با افزایش ۰.۱ درصدی، به ۱.۱ درصد رسیده است. در واقع در این کشور ثبات قیمت حکم‌فرما است و نرخ قیمت‌ قیمت‌ها هر روز مثل ایران جا به جا نمی‌شود.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/