تحصیل در ترکیه

راه های تحصیل در ترکیه

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا بورسیه‌ های تحصیلی کانادا؟

اکنون شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که چرا باید به دنبال تحصیل در کشور کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بروید. تحصیل در کانادا قطعا هزینه‌های بسیاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی دارد. به همین منظور دولت کانادا از طریق نظام آموزشی خود، انواع بورسیه‌ های تحصیلی را برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان فراگیران و کاهش هزینه‌های آنان تعریف و تدوین کرده است. تحصیل در کشور کانادا مزایای بسیاری دارد که در ادامه این بخش شرح داده شده‌اند.

دانشگاه‌هایی با کیفیت آموزشی بالا

گفتنی است که کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در میان دانشجویان ایرانی است. سالانه تعداد زیادی دانشجویان ایرانی برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، اپلای (Apply) می‌کنند. از دلایل محبوبیت کشور کانادا میان ایرانیان می‌توان به برخورداری از بهترین دانشگاه‌های جهان اشاره کرد. نظام تحصیلی این کشور در سطح جهانی بی‌نظیر است، به طوری که در سالیان اخیر همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان شناخته شده است.

بورسیه های تحصیلی در کانادا

دسترسی آسان به ویزای تحصیلی کانادا

یکی از دلایل این که کشور کانادا در میان بهترین کشورهای جهان از نظر تحصیل دانشجویان خارجی قرار گرفته است، دسترسی آسان به ویزای تحصیلی این کشور است. به عبارت دیگر شما نیاز به انجام مراحل پیچیده و یا مدارک عجیبی برای دریافت این ویزا ندارید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به‌ طور کلی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه Study Plan
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های مورد تایید کانادا
  • ارائه مدرک زبان معتبر (جهت اثبات تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی)
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی متقاضی در کشور کانادا
  • بیمه درمانی در کانادا
  • ارائه گواهی سلامت

سبک زندگی و نظام اجتماعی عالی

سبک زندگی و فرهنگ مردم کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور، همواره برای افراد خارجی خوشایند بوده است. این فرهنگ مهمان‌نوازی مردم کانادا باعث شده است تا دانشجویان خارجی در این کشور با کمال رضایت مشغول به تحصیل باشند.

هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل مقرون به صرفه

یکی از مزیت‌های برجسته تحصیل در کانادا مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و تحصیلی پایین در این کشور است. شهریه‌های دانشگاه‌های کانادا از سالی ۴۰۰ دلار در سال آغاز می‌شود. به طور متوسط هزینه شهریه‌های دوره ‌مختلف در دانشگاه‌های این کشور مبلغی بین ۱.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰ دلار است که در میان کشورهای برتر جهان مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

کانادا دارای دوره‌های کارشناسی بی‌نظیری است

کشور دو زبانه کانادا دارای گستره بسیار وسیع و با کیفیتی از دوره‌های تحصیلی کارشناسی است. دوره‌های کارشناسی در این کشور از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در جهان هستند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به مقطع کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، مهندسی، علوم کامپیوتر و هنر اشاره کرد.

 

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

۲۲ آذر ۰۰ ، ۲۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alizade heydari

درباره تحصیل در رشته دامپزشکی در کشور ترکیه

با تحصیل در رشته دامپزشکی، دانشجویان این رشته نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها در انواع حیوانات اهلی و وحشی را می­آموزند. دامپزشکان همچنین در هنگام درمان حیوانات، به صاحبان حیوان موردنظر آموزش می­دهند که چگونه از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند و در عین حال در مورد موضوعاتی مانند بیوشیمی، آناتومی، ایمونولوژی، انگل شناسی و غیره نیز دانش کسب می­کنند.

فارغ التحصیلان رشته دامپزکشی می­توانند به عنوان جراح دامپزشک، پرستار، نگهبان باغ وحش، محقق یا مشاور حیات وحش کار کنند.ترکیه یک کشور فرهنگی غنی است که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می­کند. کشور ترکیه به لطف برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه، تعداد فزاینده ای از رشته های مختلف تحصیلی را در مقاطع لیسانس ها و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی آموزش می­دهند و بورسیه های تحصیلی متعددی را برای تامین هزینه های تحصیل، اقامت، مراقبت های بهداشتی و حتی هزینه های سفر پوشش می­دهد که تمامی این موارد این کشور را به مقصدی جذاب برای ادامه تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است.

در حقیقت در حین زندگی و تحصیل در اینجا، خود را در چهارراهی از فرهنگ های زیبا اما متضاد اروپایی و آسیایی خواهید دید. این ترکیبی منحصر به فرد از سنت ها، جشنواره ها و غذاهایی است که ارزش کاوش عمیق را دارد. همچنین وقتی در کلاس نیستید، می توانید از بناهای باستانی دیدن کنید و از بیش از 8000 کیلومتر خط ساحلی لذت ببرید.

 

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

۲۲ آذر ۰۰ ، ۲۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alizade heydari

مزایای تحصیل در مدارس ترکیه

همانطور که ذکر شد مدارس ترکیه به دو نوع کلی دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و امکانات هر کدام از این مدارس با توجه به مبلغی که در دریافت می کنند متفاوت است. مدارس دولتی رایگان هستند و با توجه به همین موضوع نیز ممکن است خدمات کمتری نسبت مدارس خصوصی ارائه دهند.

در مدارس خصوصی اساتید از سطح آکادمیک بالاتری برخوردارند مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه جز مدارس دو زبانه هستند و زبان تحصیل در این مدارس ترکی و انگلیسی است. علاوه بر دروس پایه در مدارس بین المللی ترکیه دروسی مانند موسیقی و تئاتر و رقص نیز آموزش داده می شوند

علاوه بر یادگیری زبان های مختلف و مهارت های فنی و هنری، در مدارس خصوصی و بین المللی شانس این را دارید مهارت ها فردی و اجتماعی خود را تقویت کنید. در بسیاری از مدارس خصوصی  کلاس ها با حداقل افراد برگزار می شوند.

کلاس ها مدارس در کشور ترکیه به صورت مختلط و جداگانه برگزار می شود. برخی مدارس لباس فرم را اجباری کرده اند و برخی مدارس لباس فرم ندارند و فقط قوانینی برای پوشیدن لباس مناسب دارند. برای مثال لباس ها نباید تنگ باشد و دختران نباید لباس های کوتاه بپوشند و آرایش غلیظ نیز در مدارس ترکیه ممنوع است. قبل از انتخاب مدرسه مورد علاقه تان برای تحصیل باید این شرایط را نیز مورد بررسی قرار دهید.

همانطور که می دانید در حال حاضر سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد و خانواده های ایرانی میتوانند در طول دوره تحصیل فرزاندانشان به ترکیه سفر کنند و از فرزندانشان دیدن کنند. این مزیت یکی از بهترین ویژگی های تحصیل در مدارس کشور ترکیه است. البته والدین می توانند با خرید ملک در ترکیه به ارزش بیش از 250 هزار دلار پاسپورت ترکیه را دریافت کنند و در طول مدت تحصیل فرزندشان در ترکیه زندگی کنند. اگر ارزش ملک کمتر از این مقدار باشد اقامت موقت یک ساله کشور ترکیه را دریافت خواهند کرد که برای 10 سال قابل تمدید است.

 

دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مدارس ترکیه را دارند، برای رسیدن به یک فرصت آموزشی جامع راحت و مناسب پیشنهاد می شود در مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه ثبت نام کنند. مهمترین عامل در موفقیت ترکیه در آموزش و پرورش ، مشارکت بنیاد خیریه و موسسات و موسسات خیریه در حمایت از فرایند آموزشی است ، زیرا مدارس و دانشگاهها را تأسیس کرده است ، بورسیه تحصیلی ارائه داده است، در چاپ نشریات علمی مشارکت داشته و مسکن دانشجویی تحت نظارت اوقاف خیریه همچنین مدارس خصوصی تأسیس و آموزش زبانهای خارجی را تأسیس کرد.

تحصیل در مدارس ترکیه یک فرصت استثنایی برای تحصیل در یک محیط بین المللی است. با ثبت نام فرزندانتان در مدارس ترکیه این شانس را به آن ها می دهید تا یک محیط چند فرهنگی تحصیل کنند و زبان های مختلفی را نیز بیاموزند. هزینه ای که برای تحصیل در مدارس ترکیه می پردازید ممکن است بیشتر از هزینه تحصیل در مدارس ایران باشد اما در نهایت با خدمات و کیفیت آموزشی که دریافت می کنید جبران می شود.

اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید تحصیل در مدارس ترکیه بهترین گزینه موجود برای شماست زیرا زبان تحصیل در مدارس دولتی، ترکی است و از این جهت یک مزیت محسوب می گردد زیرا با یادگیری زبان ترکی و تحصیل در بهترین مدارس دولتی کشور ترکیه شانس این را دارید که به راحتی از بهترین دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید و به تبع آن پس از اخذ مدرک دانشگاهی در شغل مورد نظرتان مشغول به کار شود.

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

۱۷ آذر ۰۰ ، ۱۵:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alizade heydari

آشنایی کلی با کشور کانادا

کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن به قطب شمال، آب‌ و هوایی نسبتا سرد دارد. این کشور از ۱۰ استان و ۳ منطقه تشکیل شده است. در شرق کانادا اقیانس اطلس و در غرب آن نیز اقیانوس آرام قرار دارد. مشخصا در شمال نیز اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد و در جنوب با ایالات متحده آمریکا هم‌مرز است. کانادا دومین کشور پهناور جهان است و اتاوا پایتخت این کشور است. البته این بدین معنی نیست که اتاوا بزرگ‌ترین شهر این کشور است. تورنتو با در دست داشتن رتبه اول بزرگ‌ترین شهر این کشور اکنون نیز به عنوان معروف‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود.

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است که عمده شهروندان آن را مردم غیر بومی و مهاجران تشکیل داده‌اند. همچنین ایرانیان بسیاری هم از راه‌های مختلف سعی در دریافت اقامت و تابعیت این کشور داشته‌اند که بسیاری هم در این زمینه موفق بوده‌اند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت تابعیت کانادا، سرمایه‌گذاری در این کشور است. دولت این کشور نیز همواره تلاش داشته است تا مهاجران را به سرمایه‌گذاری در کانادا دعوت کند.

سطح زندگی در کانادا

اگر کمی در اینترنت جست‌وجو کنید، متوجه خواهید شد که کشور کانادا در صدر لیست برترین کشور‌ها برای زندگی قرار دارد. مردم این کشور به هیچ عنوان دغدغه نبود نیازهای اولیه زندگی را ندارند و همچنین از کیفیت آموزش و خدمات درمانی بالایی بهره می‌برند.

همچنین مردم کانادا از امنیت شغلی برخوردار هستند و به دلیل ثبات اقتصادی در این کشور، نرخ قیمت‌ها در کمترین میزان نوسان قرار دارند و همینطور شهروندان کانادا از آزادی فردی و اجتماعی بالایی هم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که دولت کانادا در کشور خود را در ثبات سیاسی نیز قرار داده است تا مردم این کشور به هیچ عنوان به سختی نیوفتند.

اقتصاد کانادا

کشور کانادا عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و گروه ۸ است که باعث شده‌اند تا این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد جهانی باشد. تولیدات ناخالصی این کشور نیز در رتبه بالایی قرار دارد اما نسبت به ایالت متحده در سطح پایین‌تری قرار دارد. همچنین ثروت ناخالصی کشور کانادا به طور مساوی میان مردم این کشور تقسیم می‌شود.

اطلاعاتی که یک مهاجر باید درباره نظام سیاسی کانادا بداند

نظام سیاسی کانادا بر پایه دموکراسی و از نوع پارلمانی است که نوعی سیستم فدرالی است. در واقع دولت این کشور از شیوه‌های پایه دموکراتیک قوی برای نظام پارلمانی خود استفاده می‌کند. همچنین کانادا یک سلطنت مشروطه است و پادشاه این کشور رئیس دولت است.

هزینه زندگی در کانادا

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که هزینه زندگی ماهیانه هر فرد بستگی به نوع زندگی او خواهد داشت و نرخی ما اعلام می‌کنیم، نرخی متوسط و برای یک زندگی عادی می‌باشد. برای مثال، زندگی در ایالت آلبرتا را مد نظر قرار داده‌ایم.

یک زندگی یک نفره و در آپارتمانی شخصی در حدود ۱۴۰۰ دلار کانادا در ماه خواهد بود که به نسبت دیگر کشور‌های آمریکایی و حتی اروپایی بیشتر می‌باشد. در نظر داشته باشید که اگر ۱ وعده غذایی خود را در هفته از رستوران‌های این شهر تهیه کنید، در ماه باید در حدود ۲۵۰ دلار تنها برای این مورد پرداخت کنید. هزینه حمل و نقل عمومی، اینترنت و … نیز به طور متوسط در ماه در حدود ۲۷۰ دلار برای شما تمام خواهد شد. البته این موارد مضاف بر ۱۴۰۰ دلار هزینه پایه خواهند بود.

نرخ مالیات در کانادا

احتمالا این موضوع را می‌دانید که در کشورهای آمریکایی و بعضا اروپایی میزان درآمد بر حسب سالیانه برآورد می‌شود. به همین منظور نیز نرخ مالیات سالانه هم بر همین اساس برای شهروندان و کارفرمایان در این کشور اعلام می‌شود.

برای شهروندانی که درآمدی کمتر از ۴۶ دلار دارند، نرخ ۱۵ درصد مالیات سالانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای افرادی که درآمدی بیشتر این مقدار و تا میزان ۹۳ هزار دلار را دارند، در حدود ۲۰.۵ درصد مالیات حساب شده است.

ضمنا افرادی هم که درآمدشان در سال از ۱۴۴ هزار دلار و تا ۲۰۵ هزار دلار است، باید ۲۹ درصد از درآمد خود را مالیات پرداخت کنند. برای مبالغ بیشتر از این مقدار نیز ۳۳ درصد مالیات در نظر گرفته شده است. البته این نرخ مالیات برای کارکنان شاغل در فعالیت‌های مختلف است و نرخ مالیات برای شرکت‌ها کمی متفاوت خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ نرخ مالیات برای شرکت‌های بزرگ کانادایی ۱۵ درصد و برای کسب‌وکارهای کوچک نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

تورم بسیار پایین

شاید در برخی وب‌سایت‌ها ببینید که دارای تیتر” تورم کانادا رکورد زد.” هستند. اما تصور می‌کنید این تورم چقدر است؟ نرخ تورم در کانادا در سال ۲۰۲۱ و با افزایش ۰.۱ درصدی، به ۱.۱ درصد رسیده است. در واقع در این کشور ثبات قیمت حکم‌فرما است و نرخ قیمت‌ قیمت‌ها هر روز مثل ایران جا به جا نمی‌شود.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

 

۱۷ آذر ۰۰ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
alizade heydari