اکنون شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که چرا باید به دنبال تحصیل در کشور کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بروید. تحصیل در کانادا قطعا هزینه‌های بسیاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی دارد. به همین منظور دولت کانادا از طریق نظام آموزشی خود، انواع بورسیه‌ های تحصیلی را برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان فراگیران و کاهش هزینه‌های آنان تعریف و تدوین کرده است. تحصیل در کشور کانادا مزایای بسیاری دارد که در ادامه این بخش شرح داده شده‌اند.

دانشگاه‌هایی با کیفیت آموزشی بالا

گفتنی است که کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در میان دانشجویان ایرانی است. سالانه تعداد زیادی دانشجویان ایرانی برای دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، اپلای (Apply) می‌کنند. از دلایل محبوبیت کشور کانادا میان ایرانیان می‌توان به برخورداری از بهترین دانشگاه‌های جهان اشاره کرد. نظام تحصیلی این کشور در سطح جهانی بی‌نظیر است، به طوری که در سالیان اخیر همواره به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان شناخته شده است.

بورسیه های تحصیلی در کانادا

دسترسی آسان به ویزای تحصیلی کانادا

یکی از دلایل این که کشور کانادا در میان بهترین کشورهای جهان از نظر تحصیل دانشجویان خارجی قرار گرفته است، دسترسی آسان به ویزای تحصیلی این کشور است. به عبارت دیگر شما نیاز به انجام مراحل پیچیده و یا مدارک عجیبی برای دریافت این ویزا ندارید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به‌ طور کلی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه Study Plan
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های مورد تایید کانادا
  • ارائه مدرک زبان معتبر (جهت اثبات تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی)
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی متقاضی در کشور کانادا
  • بیمه درمانی در کانادا
  • ارائه گواهی سلامت

سبک زندگی و نظام اجتماعی عالی

سبک زندگی و فرهنگ مردم کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور، همواره برای افراد خارجی خوشایند بوده است. این فرهنگ مهمان‌نوازی مردم کانادا باعث شده است تا دانشجویان خارجی در این کشور با کمال رضایت مشغول به تحصیل باشند.

هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل مقرون به صرفه

یکی از مزیت‌های برجسته تحصیل در کانادا مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و تحصیلی پایین در این کشور است. شهریه‌های دانشگاه‌های کانادا از سالی ۴۰۰ دلار در سال آغاز می‌شود. به طور متوسط هزینه شهریه‌های دوره ‌مختلف در دانشگاه‌های این کشور مبلغی بین ۱.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰ دلار است که در میان کشورهای برتر جهان مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

کانادا دارای دوره‌های کارشناسی بی‌نظیری است

کشور دو زبانه کانادا دارای گستره بسیار وسیع و با کیفیتی از دوره‌های تحصیلی کارشناسی است. دوره‌های کارشناسی در این کشور از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در جهان هستند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به مقطع کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، مهندسی، علوم کامپیوتر و هنر اشاره کرد.

 

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/