همانطور که ذکر شد مدارس ترکیه به دو نوع کلی دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و امکانات هر کدام از این مدارس با توجه به مبلغی که در دریافت می کنند متفاوت است. مدارس دولتی رایگان هستند و با توجه به همین موضوع نیز ممکن است خدمات کمتری نسبت مدارس خصوصی ارائه دهند.

در مدارس خصوصی اساتید از سطح آکادمیک بالاتری برخوردارند مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه جز مدارس دو زبانه هستند و زبان تحصیل در این مدارس ترکی و انگلیسی است. علاوه بر دروس پایه در مدارس بین المللی ترکیه دروسی مانند موسیقی و تئاتر و رقص نیز آموزش داده می شوند

علاوه بر یادگیری زبان های مختلف و مهارت های فنی و هنری، در مدارس خصوصی و بین المللی شانس این را دارید مهارت ها فردی و اجتماعی خود را تقویت کنید. در بسیاری از مدارس خصوصی  کلاس ها با حداقل افراد برگزار می شوند.

کلاس ها مدارس در کشور ترکیه به صورت مختلط و جداگانه برگزار می شود. برخی مدارس لباس فرم را اجباری کرده اند و برخی مدارس لباس فرم ندارند و فقط قوانینی برای پوشیدن لباس مناسب دارند. برای مثال لباس ها نباید تنگ باشد و دختران نباید لباس های کوتاه بپوشند و آرایش غلیظ نیز در مدارس ترکیه ممنوع است. قبل از انتخاب مدرسه مورد علاقه تان برای تحصیل باید این شرایط را نیز مورد بررسی قرار دهید.

همانطور که می دانید در حال حاضر سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد و خانواده های ایرانی میتوانند در طول دوره تحصیل فرزاندانشان به ترکیه سفر کنند و از فرزندانشان دیدن کنند. این مزیت یکی از بهترین ویژگی های تحصیل در مدارس کشور ترکیه است. البته والدین می توانند با خرید ملک در ترکیه به ارزش بیش از 250 هزار دلار پاسپورت ترکیه را دریافت کنند و در طول مدت تحصیل فرزندشان در ترکیه زندگی کنند. اگر ارزش ملک کمتر از این مقدار باشد اقامت موقت یک ساله کشور ترکیه را دریافت خواهند کرد که برای 10 سال قابل تمدید است.

 

دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مدارس ترکیه را دارند، برای رسیدن به یک فرصت آموزشی جامع راحت و مناسب پیشنهاد می شود در مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه ثبت نام کنند. مهمترین عامل در موفقیت ترکیه در آموزش و پرورش ، مشارکت بنیاد خیریه و موسسات و موسسات خیریه در حمایت از فرایند آموزشی است ، زیرا مدارس و دانشگاهها را تأسیس کرده است ، بورسیه تحصیلی ارائه داده است، در چاپ نشریات علمی مشارکت داشته و مسکن دانشجویی تحت نظارت اوقاف خیریه همچنین مدارس خصوصی تأسیس و آموزش زبانهای خارجی را تأسیس کرد.

تحصیل در مدارس ترکیه یک فرصت استثنایی برای تحصیل در یک محیط بین المللی است. با ثبت نام فرزندانتان در مدارس ترکیه این شانس را به آن ها می دهید تا یک محیط چند فرهنگی تحصیل کنند و زبان های مختلفی را نیز بیاموزند. هزینه ای که برای تحصیل در مدارس ترکیه می پردازید ممکن است بیشتر از هزینه تحصیل در مدارس ایران باشد اما در نهایت با خدمات و کیفیت آموزشی که دریافت می کنید جبران می شود.

اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید تحصیل در مدارس ترکیه بهترین گزینه موجود برای شماست زیرا زبان تحصیل در مدارس دولتی، ترکی است و از این جهت یک مزیت محسوب می گردد زیرا با یادگیری زبان ترکی و تحصیل در بهترین مدارس دولتی کشور ترکیه شانس این را دارید که به راحتی از بهترین دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید و به تبع آن پس از اخذ مدرک دانشگاهی در شغل مورد نظرتان مشغول به کار شود.

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/